Nemci lažirali intervju sa Al-Kaidom

Nemački list Koelner Stadt-Anzeiger objavio je nedavno intervju sa sirijskom oružanom grupom Al-Nusra front, u kojem jedan od komandanata čete ove organizacije, po imenu Abu al-Ezz, priznaje da ova grupa prima oružanu pomoć od SAD.1

Intervju je obavio nemački novinar Jirgen Todenhofer i izazvao je pravu pometnju u svetskoj javnosti. Todenhofer je takođe bivši član Parlamenta i član Hrišćanske demokratske unije.

U intervjuu se takođe kaže da Izrael podržava ovu grupu, zato što je u sukobu sa Hezbolahom.

Međutim, pripadnici ove organizacije demantuju da su uopšte razgovarali sa Todenhoferom, navodeći da je nemački novinar lažirao intervju.2

„Intervju je lažan”, rekao je u saopštenju Musa al-Šami, šef ove organizacije za koordinaciju sa medijima. „Fotografije su snimljene u sasvim drugom regionu, pod kontrolom snaga vlade. Taj novinar nije došao da nas.

Nekoliko dana pre toga objavio je intervju sa snagama ‘režima’ u Alepu. Kako je moguće da provede nedelju dana sa ‘režimom’ a posle toga da ga mi ugostimo”?

„I još sve vreme govori ‘Al-Nusra front’! Al-Nusra front ne postoji već dva meseca!”, dodaje Al-Šami, misleći na to što je organizacija promenila ime u Džebhat Fatah al-Šam, nakon javnog razlaza sa Al-Kaidom.

U intervjuu Todenhofer je naveo da su on i njegov sin proveli 13 dana u Alepu, a intervju sa Abu al-Ezzom je navodno obavljen u kamenolomu u blizini grada.

Iako su svetski mediji masovno preneli ovaj intervju, mnogi analitičari su brzo uvideli nekoliko očitih grešaka. Komandir koji se predstavlja kao Abu al-Ezz, konstantno naziva svoju organizaciju „Džebhat al-Nusra”, iako to ime više nije u upotrebi. Štaviše, potvrđuje da je njegova organizacija deo tzv. Al-Kaide.

Ne samo da je organizacija promenila ime pre dva meseca, kako bi bila obuhvaćena sirijskim mirovnim procesom, već i sama činjenica da bi jedan zvaničnik dozvolio sebi da ocrni sopstvenu organizaciju i etiketira je kao saradnicu Izraela, više je nego sumnjiva.

Inače je Todenhofer još 2015. godine označen kao novinar koji gaji bliske veze sa vladom u Damasku, nakon što su njegovi mejlovi sa sirijskim zvaničnicima objavljeni javno i, kao takav, nije verovatno da bi dobio dozvolu za intervju sa organizacijom Al-Nusra.3

Zanimljivo je da je medijskoj kući Koelner Stadt-Anzeiger upućen zahtev za komentar od strane novinara, ali uredništvo već danima ne daje nikakav odgovor.

Stav uredništva Princip.info je da je organizacija Al-Nusra front, ili kako se sada naziva Džebhat Fateh al-Šam, odigrala značajnu ulogu u imperijalističkoj agresiji na Siriju, kao uostalom i sve ostale članice prozapadne opozicije, ali smo istovremeno i protiv svakog lažiranja dokaza i neprofesionalnog novinarstva koje, tokom ovog sukoba, zaista dominira izveštajima sa terena u Siriji i Iraku.

Shodno iskustvu, nismo se upecali na ovu vest i prilično samouvereno smo sačekali demanti.

 

 


  1.  https://www.rt.com/news/360690-us-arms-nusra-syria/  

  2.  http://www.middleeasteye.net/news/former-al-qaeda-affiliate-accuse-german-journalist-fabricating-interview-2146085795  

  3.  https://now.mmedia.me/lb/en/AssadLeaks/565291-friends-in-the-media  

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.